woensdag, juli 17, 2002

Omdat het altijd beter kan heb ik weer een nieuw speeltje in huis gehaald. Natuurlijk kon ik mp3-cd's afspelen op mijn Yamakawa (HCC Beurs 2000), maar je moet dan wel steeds eerst een cdtje bakken en dat gaat irriteren. Dan kan je natuurlijk een audio-kabeltje trekken van je pc naar je stereo-installatie, maar mijn pc staat boven en de audioinstallatie beneden. Het 'buisje' dat in de muur is ingegoten zit stampvol met een telefoon-, isdn- en coaxkabel. Past niks meer bij - ik mag hopen dat ze bij nieuwbouw gewoon een regenbuis ingieten.
Dan is hier DE oplossing: een radioverbinding tussen pc en stereo-installatie, dwars door het plafond heen! Ook bruikbaar voor het verzenden van dvd-signaal naar tv, of bijvoorbeeld een videocamera (als webcam) naar tv. Dan kan je modern babyzitten: af en toe even zappen voor een live verbinding met de babykamer... ;-) Alleen het richten van de antenne vereist wat oefening en is afhankelijk van de dikte van het beton waar je doorheen wilt. En de magnetron stoort, maar verder prima kwaliteit! Ik ben erg enthousiast over dit ding! Een paar Gig aan muziek op de pc, afspelen met WinAmp met de fade over-plugin waardoor het ene nummer naadloos overvloeit in het volgende, jingles tussendoor en je hebt je eigen radiostation! ;-) (X10 / Marmitek (nl), gekocht bij MyCom voor EU 99,--).